zaterdag 25 augustus 2012

Elsgeesterpolder en Poelgeest

Vanmiddag even snel een rondje door de Elsgeesterpolder gefietst na de melding van Joost van der Sluijs over een geringde Zwartkopmeeuw. Waarschijnlijk ging het om de Hongaarse vogel die ik hier pas geleden vond. Helaas kon ik die niet vinden maar er liep wel een geringde adulte Zwartkopmeeuw.


Zwartkopmeeuw | Mediterranean Gull (Larus Melanocephalus)

Om de rechterpoot groen 277 en links op de tibia een metalen ring. Nu nog even uitzoeken waar deze vogel vandaan komt. Dit is inmiddels de derde geringde Zwartkopmeeuw die in de buurt opduikt. Jan Wierda had pas ook een vogel in de Hellegatspolder in Sassenheim. 
Na snel een paar plaatjes gemaakt te hebben fiets ik snel naar huis want donkere wolken pakken zich samen boven Rijnsburg, er is een flinke bui in de maak als ik het zo zie. Helemaal droog over kom ik niet maar het ergste weet ik nog te ontlopen. Morgen, als het weer tenminste meewerkt, maar eens kijken of ik die Hongaar nog weer eens   weet te vinden.

Gistermorgen was het Porseleinhoentje in de Klaas Hennepoelpolder weer een even mooi te zien en ook de juveniele Kanoet was nog steeds aanwezig in het gebied. De verrassing was voor mij echter een juveniele Blauwborst die even kwam drinken op het slik. Helaas bleef hij maar even zitten dus een plaatje zat er niet in. Het Porseleinhoen werkte beter mee, al zou het fijn zijn als deze eens een keer stil wilde gaan staan want met digiscoping ben je altijd in het nadeel met die beweeglijke hoentjes.

Porseleinhoen | Spotted Crake (Porzana porzana)

Krakeend | Gadwall (Anas strepera)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten